GEORGE RODGER (1908, Hale, Regne Unit- 1995, Smarden, Kent)
George Rodger fou un dels fotògrafs fundadors de l’agència Magnum. En un principi vol ser escriptor i per això sempre és ell qui escriu els textos que acompanyen les seves fotografies.
Rodger va treballar per la revista LIFE, per la qual és corresponsal durant la Segona Guerra Mundial, i viatja a Àfrica, un dels seus llocs preferits, on tornarà nombrosos cops. Fins i tot després de treballar amb LIFE fa un viatge per Àfrica amb la seva dona fotografiant diverses tribus indígenes.
"Quan vaig descobrir que podia contemplar l'horror de Belsen - els quatre mil morts i famolencs que jeien al meu al voltant - i pensar tan sols una bona composició fotogràfica, vaig saber que alguna cosa m'havia succeït i que havia d’aturar-me. Vaig pensar que era com els individus que dirigien el camp de concentració, és a dir, que allò no significava res per a mi".

Camp de concentració de Belsen. Foto: George Rodger.
“La fotografia és una visió de “el que està allà”, reproduït en una forma que sigui interessant i agradable de mirar. Però la forma ve des de dintre: des del cap o des del cor”.

Àfrica. Foto: George Rodger.

Àfrica. Foto: George Rodger.
No hay comentarios:
Publicar un comentario